Na začiatok citácia spokojného zákazníka, pod ktorou pripájam aj svoje rady.
"Pravidelne nakupujem z AliExpress. Je pravda, že sa tam pohybuje veľa zlých, nekompetentných alebo neetických obchodníkov, ktorý sa vás budú snažiť oklamať. Potrebujete nájsť tých dobrých. Zo stránky nakupujem už 5 rokov. Od môjho 5* dodávateľa priemyselných kamier som objednal tovar za 19 000 dolárov. Strátegia je, nekupovať vždy to úplne najlacnejšie. Pozerajte sa na ochranný čas (protection time) a vždy sa vopred s obchodníkom dohodnite. Nováčikovia, ktorý nevedia pár trikov, môžu prísť o peniaze."
zákazník
Možno už viete, alebo ste sa dozvedeli, že AliExpress funguje podobne ako eBay. Nenakupujete teda z jedného eshopu, ale od viacerých ľudí, ktorý cez stránku predávajú.
Vaše objednávky prichádzajú z Číny. Ak nie ste zvyknutí na nákupy z Číny, musíte trochu zmeniť svoje očakávania a pripraviť sa na odlišnosti oproti nakupovaniu z EÚ. Ak si priplatíte za EMS expresné dodanie, môžete dostať tovar o trochu rýchlejšie, ale mali by ste sa pripraviť na dodanie medzi týždňom až dvomi mesiacmi. Ja osobne som rád za dodanie do mesiaca. Až keď niečo trvá dlhšie, začne ma to štvať.
Môžete kúpiť super veci, ktoré na eBayi nezoženiete, napríklad neznačkové produkty. Občas na AliExpresse zoženiete ten istý tovar, ako na eBayi, ale lacnejšie. Veľa ušetríte najmä vďaka tomu, že produkty nemusia prejsť rukami viacerých prostredníkov, ako keď ich kúpite na Slovensku. Inokedy nájdete lacnejší tovar na eBayi - vtedy by som jednoznačne nakúpil tam. Neviem, či je to naozaj tak, ale mám pocit, že z eBayu dostanete tovar skôr.
Dostal som z AliExpressu veľa vecí, od lacných po drahé. Ako vám povedia ostatní, musíte objednávať iba od obchodníkov s veľkým množstvom transakcií a s veľkým množstvom dobrých hodnotení.
Ak chcete tovar reklamovať, je najlepšie ísť cez systém AliExpressu. Myslite na to, že sa vždy môžete ohradiť ak veci nejdú podľa plánu. Opäť, tak ako keď čakáte na dodanie, musíte byť trpezliví. To platí pri objednávaní z Číny vždy. Máte na výber - zmieriť sa s tým alebo vôbec nenakupovať z Číny.
Pri reklamácii je dôležité, aby ste mali dobré, kvalitné fotky toho, čo sa vám na tovare nepáči. Web má aj príručku ako správne fotiť dôkazy pre reklamáciu. A keď vám AliExpress pošle správu, že máte na spor (dispute) zareagovať, urobte tak, ako vravia.
S pozdravom Váš Aliexpress poradca
Dostávajte od nás novinky emailom: